Åbergs Museum

Ett starkt varumärke är ryggraden
Vårt arbete med Åbergs Museum har inneburit en ökad digital närvaro genom SEO och en uppbyggnad av en ny webbplats.
Ett tätt samarbete med AIM Partner har skapat goda förutsättningar för turister att hitta muséet online – och sedan besöka det i samband med att man befinner sig i Stockholm.
Namnet Lasse Åberg får svenskar att le. Få personer är så djupt rotade i folksjälen som Lasse. Med Sällskapsresan-filmerna, filmen Repmånad, bandet Electric Banana Band, Trazan och Banarne och med sin egen konst är han både välkänd och älskad.
Alla vet vem Lasse Åberg är och alla har en relation till honom. Redan där finns ryggraden i vårt arbete med att göra Åbergs Museum till ett självklart val för de som letar efter ett museum i Stockholm som passar lika bra för vuxna som för barn.
Ett tätt samarbete ger effekt
Arbetet med Åbergs Museum har varit tätt. Tillsammans har vi arbetat hårt med frågor som hur vi bygger rätt typ av webbplats, hur innehållet på denna ska se ut – och var fokus ska ligga – samt vilka sökord som är viktiga att fokusera på i det dagliga arbetet med SEO.
För oss har det varit viktigt att identifiera rätt målgrupp och hitta rätt tonläge för att attrahera den. Med hjälp av Åbergs Museum har vi skapat en sida som redan nu börjat ge resultat – och som i framtiden kommer att bära ännu mer frukt.
